لوزستان

داستان های ذهن من

لوزستان

داستان های ذهن من

گل وگل

شبی در مهفلی با آه سوزی         شنیدستم که مرد پارهدوزی

چنین میگفت باپیر عجوزی           گلی خوش بوی در حمام روزی

                           رسید از دست محبوبی به دستم

گرفتم ان گل کردم خمیری            خمیری خوب نیکو چون حریری

معطر بود خوب دل پذیری             بدو گفتم که مشکی یا عبیری

                             که از بوی دل اویز تو مستم

چو گل بشنید این گفت شنودم    بگفتا من گلی ناچیز بودم

ولیکن مدتی با گل نشستم         گل اندر زی پا گستره پر کند

                         مرا با همنشینی مفتخر کرد

چو عمرم مدتی با گل گذر کرد       کمال همنشین در من اثر کرد

وگر نه من همان خاکم که هستم


        



نظرات 3 + ارسال نظر
شادی دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 ساعت 22:07 http://shady20.blogfa.com

سلام گل ِ ناز...به حتم به شیرینی اسمت هستی.
ممنون عزیزم که به کلبه من میای و ممنون که مطلب رو میخونی.
فهم تو هست که زیبا برداشت میکنه نازنینم

ممنونم

رهگذر یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 ساعت 08:58

سلام بر گل خوشبوی من
چقدر زیبا دخترم
افرین شنیدن و نوشتن گفتار بزرگان همیشه لذت بخش است
خدا سعدی علیه الرحمه را بیامرزد
فقط در تایپ دقت کن

چشم

آوا یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 ساعت 01:28 http://jame-shokaran.blogfa.com

سلام عسل بانو . خوبی خاله جون ؟ این شعرُ اون زمانها که مدرسه میرفتیم داشتیم . قشنگه . فقط یک سئوال اولی گُل ِ یا دومی ؟؟؟

اولی گلیه که از خاکه دومی گل ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.